Často kladené otázky – FAQ

Díky blokové výjimce můžete s vozidlem v záruce jezdit bez obav do Matějka motors. Na vozidle provedeme veškeré potřebné servisní úkony, včetně oprav po havárii. Pravidelný servis Vám bude zapsán do OSH (online servisní historie). Můžete tak šetřit čas i peníze bez ztráty záruky na váš Jaguar nebo Land Rover.

Montujeme náhradní díly certifikované výrobcem za pomoci výrobcem předepsaných postupů. Disponujeme licencemi do katalogu originálních náhradních dílů, disponujeme speciálními přípravky a rovněž disponujeme licencovanými dílenskými postupy. Tímto se odlišujeme od většiny autoopraven, které mají široké portfolio vozového parku, nebo se naopak jedná o drobné opravce, pro které nejsou licence z hlediska investice rentabilní.

Od roku 2023 již nejsme autorizovaným servisem, avšak jsme specializovaným servisem značek JLR. Díky našim dlouholetým zkušenostem, originálním přípravkům, originálním diagnostickým zařízením s nejnovějšími aktualizacemi softwaru přímo od výrobce, dodržování efektivních a výrobcem předepsaných postupů oprav poskytujeme stejně kvalitní služby jako autorizované servisy.

Hlavní výhodou tohoto přístupu je, že jsme mohli výrazně snížit byrokratické postupy a odstranit procesy, které často zvyšovaly provozní náklady, což oproti autorizaci nemusíme přenášet do vyšších cen pro naše zákazníky. Můžeme tak nabídnout přívětivější přístup a zároveň nižší ceny se zachováním kvality.

Zjednodušeně ponechali jsme to, co považujeme za dobré a důležité a obohatili o lidštější přístup.

Pokud máte vozidlo v tovární záruce, nemusíte se obávat, že byste o ni přišli při využívání našich služeb díky tzv. blokové výjimce EU. Vaše tovární záruka zůstane nedotčena.

Dopravní nehoda – je-li škoda na vozidle větší než 100 000 Kč, je někdo zraněný nebo došlo k poškození majetku 3. osoby je nutné zavolat Policii ČR. Nezapomeňte si pořídit fotodokumentaci škod pro pojišťovnu a sepsat protokol o dopravní nehodě.

V situaci, kdy je vozidlo nepojízdné, kontaktujte asistenční službu –má-li Vaše vozidlo automatickou převodovku nebo elektronickou parkovací brzdu, bude nutné je pro pohyb s vozidlem odbrzdit/odblokovat. (pokud by si s tím asistenční služba nevěděla rady, zavolejte nám a poradíme vám po telefonu).

  • Nejběžnější intervaly servisu:
    • Každých 12 měsíců nebo po ujetí 26 000 km (podle toho, co nastane dříve).
    • Každých 24 měsíců nebo po ujetí 34 000 km (podle toho, co nastane dříve).
    • Pro některá vozidla může být interval kratší, proto je vždy dobré se řídit servisním plánem pro vaše konkrétní vozidlo.

Kontroly a údržba mimo pravidelné intervaly: jezdíte-li v náročnějších podmínkách (terén, extrémní teploty, městský provoz), je vhodné nechat vozidlo kontrolovat a servisovat častěji.

Pravidelný servis vám pomůže předejít dražším opravám v budoucnu a zajistí, že vaše vozidlo bude fungovat spolehlivě a bezpečně.

  • Papírová servisní knížka: starší modely Jaguar nebo Land Rover (přibližně do roku 2014), mají klasickou papírovou servisní knížku obvykle uloženou v přihrádce před spolujezdcem.
  • Online servisní historie (OSH): U novějších modelů (přibližně od roku 2014) se servisní historie zaznamenává elektronicky online.

Náhled do OSH je veřejný po zadání VIN vozidla:

Land Rover: https://osh.landrover.com/

Jaguar: https://osh.jaguar.com/

Aktualizaci mapových podkladů si můžete provést na odkaze: https://here.navigation.com/home/en_GB/HEREEMEA/EUR Pro stažení si připravte min. 64 GB flash disk a ujistěte se, že máte uhrazené prodloužené předplatné. Dalšími kroky Vás provede software společnosti Here.

 Instalace do vozidla probíhá přes USB port, který máte umístěný nejčastěji v loketní opěrce, a spustíte ji po kliknutí na ikonu navigace ve vozidle. Instalačním procesem Vás provede již samotné vozidlo. Aktualizace trvá přibližně 30 min – 1,5 hodiny.

Před koncem vypršení lhůty Vám přijde informační email ze společnosti JLR ohledně prodloužení služeb Incontrol. Pokud se tak náhodou nestane, je nutné navštívit webové stránky:  https://incontrol.jaguar.com/ nebo https://incontrol.landrover.com/   provést přihlášení a po přihlášení si ověřit, že máte dle VIN ke svému účtu přiřazené vozidlo.

 Po přihlášení v pravém sloupci uvidíte stav svých služeb, které jsou spojeny s Vašim vozidlem.  U těchto služeb uvidíte datum, do kdy jsou platné, možnost předplatného nebo „vypršení lhůty“. Pro prodloužení předplatného si vyberte jednu ze služeb a nechte si zaslat aktivační email pro platbu a prodloužení služby.

Pro více informací nebo propojení Vašeho vozidla s Vašim účtem nás neváhejte kontaktovat.

Další informace:  https://cdn.prod-row.jlrmotor.com/static/docs/manuals/owner/MyJaguarLandRoverInControlManual_cs_CZ.pdf

  • Online manuál (pro většinu modelů)

Land Rover: https://www.ownerinfo.landrover.com/   

Jaguar: https://www.ownerinfo.jaguar.com/

Po zadání VIN čísla vozu nebo výběru konkrétního modelu a roku výroby.

V online verzi manuálu je možné vyhledávat konkrétní informace pomocí klíčových slov, což šetří čas při hledání.

  • Papírový manuál: Najdete ho obvykle v přihrádce před spolujezdcem nebo v obalu s dalšími dokumenty k vozu (např. servisní knížkou).

Papírový návod k obsluze byl dříve standardně dodáván při koupi nového vozidla, nyní je již pouze online.  Pro případné zájemce je tu možnost doobjednání tištěné verze.

  • Většinu běžných dílů máme skladem.
  • Ostatní originální díly, které nemáme objednáváme z velkoskladu JLR. Ty jsou k nám doručovány během 1-2 dnů.
  • Díly, které nejsou ve velkoskladu, mají individuální čas doručení. V těchto případech děláme vše, co je v našich silách a hledáme alternativní zdroje/řešení. Zákazník je o horší dostupnosti vždy informován.
  • Pravidelné servisní intervaly: Objednejte se na servis podle doporučených intervalů výrobce. Doporučujeme kontaktovat servis alespoň 2–4 týdny před blížícím se datem pravidelné prohlídky, pro jistotu volného termínu.
  • Mimořádné situace: Pokud se na vozidle objeví varovné kontrolky, zaznamenáte neobvyklé zvuky nebo problémy s chodem motoru, brzdami či elektronikou, je vhodné se na servis objednat co nejdříve.

Kdy je možné vozidlo přistavit a vyzvednout po opravě?

  • Přistavení vozidla: Při objednání servisu Vám bude poskytnut konkrétní termín a čas. Ideální je přistavit vozidlo o něco dříve, pro vyřízení nezbytně nutných formalit. Vozidlo je po domluvě možné přistavit i ve dnech před samotným termínem.
  • Vyzvednutí vozidla: Po dokončení opravy vás bude servis kontaktovat, že je vozidlo připraveno k vyzvednutí. Bez předchozí domluvy je nejpozdější termín vyzvednutí vozu možný 30 min před koncem otevírací doby a to v 16:30.

Délka opravy závisí na rozsahu servisních úkonů. Běžné servisní prohlídky se snažíme plánovat tak, aby bylo vozidlo k vyzvednutí ještě tentýž den. Během složitějších oprav nebo když je potřeba objednat náhradní díly, může být vůz v servisu i několik dní.

Tyto služby zatím v nabídce nemáme.

Ano, nabízíme jak poprodejní, tak předprodejní kontrolu vozidla.

Tato kontrola zahrnuje důkladnou kontrolu vozidla našimi techniky, kteří důkladně prověří stav vozu.

Tyto kontroly jsou ideální pro každého, kdo si chce být jistý stavem svého vozidla, ať už před koupí, nebo po jeho zakoupení. V případě, že máte zájem o tuto službu, neváhejte nás kontaktovat pro více informací nebo pro sjednání termínu.

Tuto bezplatnou službu zatím nenabízíme. Náhradní vozidlo je možné si zapůjčit dle sazeb v platném ceníku a vytíženosti vozového parku.